De simulator

Exacte kopie B737-800

Onze vluchtsimulator is een exacte kopie van de echte Boeing 737-800 NG cockpit. In de werking en de bediening van de schermen en instrumenten zit geen verschil. Het is een zogenaamde fixed-based simulator. De cockpit staat stil, maar door de bewegende beelden van de natuurgetrouwe en gedetailleerde HD projectie, 220 graden rondom, wordt de beweging als het ware voelbaar.

Het is net alsof het vliegtuig echt de lucht in gaat! Zo kunt u niet alleen vooruit, rechts, links, maar ook rechts- en linksachter kijken. U zit helemaal in het beeld. Dat levert een hele realistische ervaring op. Veel piloten doen een groot deel van hun training op fixed based simulatoren. Dat is een stuk voordeliger dan de zogenaamde full motion simulatoren en het geeft praktisch dezelfde ervaring.

Flightdeck Solutions

De simulator is gebouwd door Flightdeck Solutions in Canada. Zie www.flightdecksolutions.com. Flightdeck Solutions is de bekendste bouwer van fixed based vliegsimulatoren ter wereld. Het bedrijf maakt flight simulators voor klanten als Boeing en de Amerikaanse luchtvaartdienst FAA. Ook worden de flight simulators van Flightdeck Solutions gebruikt voor de serie 'Mayday' van Discovery Channel.

Spaarnwoude 

De flightsimulator van vluchtsimulator.nl is gevestigd in het mooie recreatiegebied Spaarnwoude tussen Haarlem, Amsterdam en Velsen. Je zou het niet denken, maar een boerenschuur is compleet omgebouwd tot vliegtuig hangaar! We zitten 15 minuten van Amsterdam, 15 minuten van Schiphol, 10 minuten van Haarlem en een half uurtje van Alkmaar en Leiden. Er is ruime gratis parkeergelegenheid.

Containerschip

Onze simulator is compleet afgebouwd in Canada en per containerschip naar Nederland vervoerd. Na aankomst in Spaarnwoude is de simulator geïnstalleerd en uitgebreid getest door een technisch team van Flightdeck Solutions.

Wim Butte

Vliegwinkel.nl

Vluchtsimulator.nl is een nieuwe onderneming van Wim Butte, bekend als oprichter van o.a. Vliegwinkel.nl. Wim is een luchtvaartman in hart en nieren. Na gewerkt te hebben in sales- en marketing functies voor twee Canadese luchtvaartmaatschappijen en enkele touroperators, heeft hij het Haarlemse bedrijf Airtrade opgericht. Vliegwinkel.nl was het bekendste merk van Airtrade, maar Wim heeft ook Flugladen.de opgericht in Duitsland, Budgetair.com in diverse landen en Vayama.com in Amerika. Airtrade is behalve leverancier van vliegtickets aan reisondernemingen als D-Reizen, VakantieXperts en Toerkoop, vooral aktief als technologie bedrijf in de reis- en luchtvaartsector. O.a. KLM maakt gebruik van de technologie van Airtrade bij de verkoop van ' package deals '. De online merken van Airtrade zijn nu onderdeel van Travix International BV.

Vliegbrevet

Wim heeft in 1990 zijn vliegbrevet (PPL) gehaald. Hij heeft 25 jaar lang overal ter wereld gevlogen. Hij heeft landingen gemaakt op airstrips in Zimbabwe en Zambia. Een tocht van Florida naar de verschillende eilanden van de Bahama's en veel vliegtrips in Californië die hij combineerde met reizen naar San Francisco voor zijn bedrijf Vayama. Wim was lid van de Vliegclub Schiphol die nog steeds met 1 toestel opereert vanaf Schiphol Oost. Met vliegclub leden heeft hij deelgenomen aan verschillende groepsvluchten zoals naar Tunesië, via Frankrijk, Corsica en Sardinië. Natuurlijk ook veel vluchten over de Noordzee naar Engeland en Schotland en uiteraard ook veel kopjes koffie gedronken op de terassen van Texel airport en Ameland...

Lucht-en ruimterecht

Bij zijn rechtenstudie heeft Wim de specialisatie Lucht-en ruimterecht gekozen aan de Universiteit van Leiden. Hij heeft zijn studie afgesloten met een boek over luchtvaarttarieven en de concurrentieregels van de EEG (nu EU) en een mondeling examen op het hoofdkantoor van KLM bij buitengewoon hoogleraar Prof. Dr. H.A. Wassenbergh, die toen hoofd was van de afdeling buitenlandse betrekkingen van de KLM.

Luchtvaart enthousiast

Wim heeft in zijn leven ontelbare vluchten gemaakt als passagier. Hij is sinds april 2015 Flying Blue ' Platinum for Life ' lid van KLM en toch vindt hij vliegen nog steeds bijzonder en hij wil daarom nog altijd aan het raampje zitten...

Pensioen, hoezo pensioen......

In september 2014 is Wim met pensioen gegaan na 25 jaar leiding te hebben gegeven aan Airtrade. Wim (1952) is natuurlijk nog veel te jong om full time vakantie te vieren. Hij is vrijwilliger geworden bij PUM (www.pum.nl) en reist regelmatig af naar ontwikkelingslanden om daar MKB ondernemers te adviseren en.....hij heeft dus vluchtsimulator.nl opgericht. Wim is inmiddels zelf ook helemaal los op de B737 en hij vindt het hartstikke leuk om anderen enthousiast te maken.

Instructeurs

Als u bij vluchtsimulator.nl een vlucht heeft geboekt dan wordt u ontvangen door één van onze instructeurs. Dat zijn zonder uitzondering jonge gebrevetteerde piloten die het leuk vinden om u wegwijs te maken in de cockpit van onze B737. Bij een kopje koffie, thee of frisdrank zullen zij eerst de briefing voor uw vlucht verzorgen. Tijdens de vlucht zullen ze zoveel als mogelijk uitleggen over de werking van de belangrijkste instrumenten. Na een geslaagde landing ontvangt u een door uw instructeur ondertekend certificaat als bewijs en aandenken aan uw ervaring als vlieger op een B737!

Wim Butte

Het kan ook zijn dat u vluchtsimulator.nl eigenaar Wim Butte als gastheer en instructeur voor uw vlucht treft. Hij zal altijd zijn passie voor het vliegen aan u proberen over te brengen! 

Graag stellen wij u onze enthousiaste instructeurs aan u voor:

Debby Portegies

Debby staat haar mannetje als vlieger! Bevangen door het vliegvirus is zij na een opleiding bedrijfseconomie begonnen als aspirant verkeersleider bij de LVNL. Daarna heeft ze de volledige ATPL ( Airline Pilot Transport Licence ) vliegopleiding afgerond. Momenteel volgt Debby de Flight Instructor opleiding bij de Martinair vliegschool om op de korte termijn PPL ( Private Pilot License ) studenten les te kunnen geven in de kleine luchtvaart. Debby geeft ook les op de PA34 ( Piper Seneca ) simulator van CAE/NLS waar afgestudeerde ATPL piloten trainen om hun brevetverlenging voor te bereiden. Een MCC cursus heeft Debby gedaan op de B737 bij CAE. Alsof dat nog niet genoeg is heeft ze ook nog een Jet Orientation Course en een Airline Qualification Course gedaan in de UK. Ze heeft inmiddels al 100 uur op de B737 simulator bij elkaar gevlogen! Kortom, we zijn bij vluchtsimulator.nl trots op zo'n instructeur en gastvrouw! Tenminste zo lang als het duurt want voor je het weet vliegt ze als First Officer bij een airline...

Tim Roovers

Tim heeft VWO gedaan in Schiebroek en is daarna Aerospace Engineering ( in gewoon Nederlands Lucht-en ruimtevaarttechniek ) gaan studeren aan de TU Delft. Luchtvaarttechniek is natuurlijk een interessant vak maar Tim vond zelf vliegen toch leuker! Vandaar dat hij de vliegopleiding heeft gevolgd aan de CAE Oxford Avaiation Academy in Amsterdam, ook wel genoemd de Nationale luchtvaartschool NLS. De praktijkopleiding vond voor Tim plaats in Evora in Portugal. Je kan het natuurlijk slechter treffen... Momenteel werkt Tim bij de KLM als Cooler & Heater Operator en Brake Operator. Google maar even wat dat betekent. In ieder geval verstandig van Tim om ' dichtbij het vuur te zitten ', want zijn einddoel is natuurlijk een baan als piloot.

Jatinder Singh

Jatinder is geboren in India, in de deelstaat Punjab, maar opgegroeid in Nederland. Jatinder is een echte avonturier. Hij is gek op reizen en het verkennen van nieuwe plaatsen en het ontdekken van nieuwe culturen. Van kleins af aan heeft de luchtvaart aan hem getrokken. Wat hem het meeste boeit zijn de uitdagingen waar een piloot voor iedere vlucht weer voor staat, zoals het weer, de planning en de techniek. Jatinder heeft de opleiding tot verkeersvlieger gevolgd aan de Nationale Luchtvaartschool. Voor de praktijk kon hij kiezen tussen Arizona, USA of Portugal. Het werd Portugal omdat hij daar met ouderwetse Piper Seneca's kon vliegen. Dat is een kist met nog analoge metertjes in plaats van de moderne ' glass cockpit '. Een slimme keuze van Jatinder, want op die manier leer je de basis van het vliegen zoals het hoort. Jatinder doet veel aan sport en is daarnaast een echte ' gadget freak '. Technologie interesseert hem mateloos en je hoeft hem niets uit te leggen over computers.. Allemaal mooi en aardig, maar het streven is natuurlijk een stoel in de cockpit van een airline!

Nikki Schreuder

Nikki is geboren en getogen in Amsterdam. Toen ze een klein meisje was wees ze al naar de lucht en zei ' kijk mama, een vliegtuig! '. Nikki kon zich niets anders voorstellen dan een beroep in de luchtvaart of als verkeersvlieger. Na haar studie aan de Hogeschool van Amsterdam is Nikki de opleiding tot verkeersvlieger gaan volgen aan de CAE Oxford Aviation Academy en is zij inmiddels gebrevetteerd commercial pilot. Maar ja, de banen als piloot liggen niet voor  het opscheppen. Haar tijd komt heus wel, maar ondertussen moet je wat. Nikki deed een slimme zet: ze solliciteerde als Cabin Attendant bij KLM Cityhopper. Ze vliegt dus, maar nog niet voorin.. Wel leert ze op deze manier veel over hoe de operatie van een grote luchtvaartmaatschppij werkt. Daarnaast geeft Nikki Flight Safety trainingen aan cabine- en cockpit collega's. Lijkt ons een sterke pré bij een solliciatie als piloot!

Jean Carlos Windster

Jean Carlos komt uit Curacao en hij is in 2014 afgestudeerd als verkeersvlieger bij CAE Oxford Aviation Academy in Hoofddorp. Al op jonge leefftijd was Jean Carlos betrokken bij de luchtvaart. In Curacao was hij lid van de jeugd luchtvaart brigade en de Curacao Radio Control Club. Daar ontwikkelde Jean Carlos zijn luchtvaartvirus. Bij de CAE volgde hij een intensief traject van 8 maanden van alle ATPL vakken, waarna de praktijk fase volgde in Phoenix, Arizona, alwaar Jean Carlos zijn CPL brevet heeft gehaald. Als afsluiting van de integrated ATPL course heeft Jean Carlos zijn ME/IR en MCC/JOC gedaan (maar even googelen..) op een Boeing 737  simulator in België. Jean Carlos houdt zijn brevet geldig door regelmatig te vliegen en hij staat op scherp om zijn kans in de grote luchtvaart te pakken..

David Anderson

David is een slimme jongen. Hij heeft zijn Gymnasium diploma en zelfs nog een klas overgeslagen. Maar David is allesbehalve een 'nerd'...Hij heeft zijn Commercial Pilot Licence behaald bij de NLS ( Nationale Luchtvaart School ) en is dagelijks bezig met vliegen. Als hij niet in de wolken zit kan je hem vinden op grote muziek evenementen vanwege zijn bijbaan bij een event organisatie. Ook kan je hem op de weg tegenkomen in een grote vrachtwagen combinatie van het bedrijf van zijn vader. David doet er alles aan om zijn droom te verwezenlijken om als First Officer bij een airline te gaan vliegen.

Kevin Rietveld

Kevin weet al sinds jonge leeftijd dat hij piloot wil worden. Na een uitstapje op de Hogeschool van Amsterdam waar hij Aviation Engineering heeft gestudeerd ( nooit weg voor een piloot lijkt ons.. ), heeft Kevin zijn hart gevolgd en is hij naar de NLS gegaan alwaar hij met succes zijn vliegbrevet heeft gehaald. Ondertussen geeft hij rondvluchten en traint hij regelmatig in de simulator met oud-studenten van de vliegopleiding. Met zijn vrienden drinkt hij regelmatig een kopje koffie op Texel. Daar is hij dan natuurlijk niet met de veerboot naar toe gereisd maar uiteraard met het vliegtuig!

Marissa Santibañez Vargas 

Marissa is een geboren en getogen Hollandse meid maar wel met Zuid Amerikaanse roots. Als klein meisje mocht ze tijdens een vliegreis een keer een kijkje in de cockpit nemen. Daarna had Marissa nog maar één droom..piloot worden! Die droom is werkelijkheid geworden want Marissa is inmiddels afgestudeerd aan de CAE Oxford Aviation Academy. Nu alleen nog een baan als piloot.. Ondertussen moet er natuurlijk wel brood op de plank en daar zorgt Marissa voor op een wel heel sportieve manier. Ze is namelijk vakleerkracht lichamelijk oefening ( of zoals we vroeger zeiden 'gymjuf ' ). Marissa houdt wel haar vliegskills up to date en ze beleeft er plezier aan om haar passie voor het vliegen aan u over te brengen tijdens een vliegsessie!

Mats Smulders

Mats is een vliegende ondernemer, maar het liefst wil hij een ondernemende vlieger zijn. Dat zit zo: Mats heeft zijn vliegopleiding gedaan bij de NLS en het is zijn doel om als piloot bij een airline aan de slag te gaan. Intussentijd heeft hij maar liefst twee succesvolle bedrijven opgericht: 'Kennissprint', een bedrijf dat eindexamentraining verzorgt voor scholieren in 't Gooi en 'Forzza Chauffeursdiensten'. Toch is een plaats achter de stuurknuppel van een airliner zijn grootste wens. Mats heeft iets gedaan waar veel vliegers jaloers op zijn. Hij heeft samen met een andere vlieger een Piper Meridian single engine turbo prop opgehaald in San Diego, Californië en deze via Canada, Groenland, Ijsland en Schotland naar Lelystad gevlogen. Kijk maar op zijn website www.skylish.nl

Rogier Stekelenburg

Rogier had op zijn 16e al een HAVO diploma op zak. Helaas te jong om al naar de Nederlandse Luchtvaartschool te gaan. Daarom heeft hij er nog een jaartje Highschool in Californië, USA tegenaan geplakt. Piloten moeten goed Engels kunnen spreken en zo'n jaartje in Amerika is dan niet weg! Na terugkomst dus de NLS, alwaar Rogier zijn verkeersvlieger brevet heeft gehaald. Voor het praktijkgedeelte toch weer terug naar Amerika, bij Phoenix, Arizona. Daar heeft Rogier veel gevlogen op de Diamond40. Tijdens één van zijn vluchten wist Rogier het zeker. Hij wilde de rest van zijn leven van zo'n uitzicht blijven genieten! Na een vlucht van 4 uur parkeerde Rogier zijn kleine kist naast een gigantische Boeing 737-800. Toen wist hij nog niet dat hij 4 jaar later als instructeur uitleg mag geven in de B737 simulator van vluchtsimulator.nl. Rogier gaar verder ook niet stil zitten totdat zijn moment is gekomen om achter de stuurknuppel van een airliner plaats te nemen. Hij studeert nu International Business & Languages aan de Hogeschool van Amsterdam.

Yuri Zandwijken

Yuri wilde op de basisschool al hogerop. Hij wilde astronaut of piloot worden. Dat laatste heeft hij in ieder geval al bereikt, zij het nog even zonder baan.. Op zijn 16e ging Yuri al in zijn eentje de lucht in met een zweefvliegtuig! Wist u dat zweefvliegers de beste piloten worden? Zij weten hoe het is om helemaal alleen en zonder motor, overgeleverd te zijn aan de elementen. De meeste piloten missen helaas de ervaring van het zweefvliegen. Veel piloten kunnen alleen nog vliegen met behulp van computers. Zweefvliegers hebben een absolute pré omdat ze geleerd hebben om - in piloten jargon - te vliegen met de ' seat-of-the pants '.

De club ( oftewel toys for boys )

Een vluchtsimulator bezitten is heel speciaal en dat beseft Wim Butte goed. Zoiets moet je delen. Vandaar vluchtsimulator.nl ! Bovendien komt er op technisch vlak heel wat bij kijken om de 'SIM' met alles erop en eraan op te tuigen en draaiende te krijgen en te houden. Wim heeft een aantal vrienden die, behalve een stuk gezelligheid, hun eigen specialiteit in huis hebben. Iedere woensdagavond is het clubavond en komen we bij elkaar om te vliegen, van elkaar te leren, te klussen en te kletsen.

Wim Butte

Zie hierboven

Michiel van der Puijl

Michiel heeft nooit zelf gevlogen (als piloot). Hij heeft wel een diploma trambestuurder op zak...Michiel is eigenaar van het installatiebedrijf Alltherm. Hij heeft een ongelooflijk technisch inzicht en heeft als HTS'er ook de nodige theoretische kennis. Michiel heeft vooral belangstelling voor de techniek van een vliegtuig, net zoals hij de techniek van auto's prachtig vindt. Hij bezit o.a. een vintage Citroën SM en hij reist regelmatig naar classic Citroën bijeenkomsten in Franktijk en Amerika. Michiel is zo'n man die met zijn handen alles kan maken wat zijn ogen zien. Bovendien kan hij heel goed ' out of the box ' denken. Michiel heeft op ingenieuze wijze een ophangconstructie bedacht en gemaakt voor onze beamers. Ook fabriceert hij zelfstandig de uitbreiding van onze cockpit ( zodat er 5 mensen tegelijk kunnen vliegen ). Een echte 737 heeft, zoals alle vliegtuigen, ook ruitenwissers. Bij een simulator heb je daar niet zoveel aan, maar kijk niet gek op als je komt vliegen bij vluchtsimulator.nl....

Thijs Tjaden

Thijs is niet alleen electricien en eigenaar van het bedrijf Apeldoorn electrotechniek in Haarlem, maar samen met zijn vrouw Anouschka is hij ook internationaal actief als woonbioloog. Woonbioloog ?? Jazeker, heel wat mensen hebben baat gehad bij de oplossingen die Thijs Tjaden, met zijn bedrijf woonbiologie.nl, heeft aangedragen voor een prettige leefsfeer en een betere energiehuishouding in hun woning, bedrijf of dierenverblijf. Zie www.woonbiologie.nl . De problemen hebben vooral te maken met de ongelooflijke hoeveelheid electrische apparaten die we tegenwoordig in huis (en ook in de slaapkamer) hebben en verkeerde stralingen. Klinkt dat zweverig ? Wij bij vluchtsimulator.nl kunnen u verzekeren dat Thijs Tjaden één van de nuchterste mensen is die u kunt tegenkomen. Thijs houdt wel van zweven.., maar dan in onze B737 simulator op een mooie lange final naar de landingsbaan met de motoren in de retard stand.

Gert van der Winden

We zijn bij vluchtsimulator.nl ongelooflijk trots en blij dat Gert lid is geworden van onze club. Bij de meeste 'simmers' in Nederland behoeft Gert geen nadere introductie. Als je minder thuis bent in het wereldje van simmende mannen (ja dames, het zijn op een enkele uitzondering na allemaal mannen): Gert is volgens ons één van de meest begeerde vrijgezellen die nog los rondlopen! Volgens hemzelf komt dat omdat zijn leven compleet gevuld is met werk en hobbies. Nou ja ' werk ' ? Gert zwaait al bijna 20 jaar de scepter over de flight simulator afdeling van de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeer. Dat is geen klein winkeltje hoor. Mensen komen uit het hele land en bovendien is Gert dagelijks bezig met klanten uit alle werelddelen die onderdelen zoeken voor een vluchtsimulator of soft- en hardware nodig hebben. Kijk maar eens op  https://www.aviationmegastore.com

Als er iemand is die de kunst beheerst om van het leven te genieten dan is het Gert van der Winden! Hij is natuurlijk helemaal gek van alles wat met vliegen te maken heeft. Gert heeft maar liefst 2 simulatoren gebouwd. Er staat er één in de shop in Aalsmeer (als je een keer naar de winkel gaat moet je zeker een vluchtje boeken in die sim), maar Gert heeft ook een sim gebouwd in een kamer van zijn prachtige appartement in Amsterdam Nieuw West. Als je denkt dat Gert's leven alleen uit flight simulation bestaat heb je het mis. Hij is serieus bezig met het vliegen met drones. (nee, hij is zeker niet degene die vliegtuigen in gevaar heeft gebracht bij de landing op Schiphol. Hij baalt juist van dergelijke onverantwoorde akties die het serieuze drone vliegen niet ten goede komen)

De ruimte op onze site is te kort om alles over Gert te vertellen maar hij heeft thuis ook nog een autorace simulator staan en op de Nederlandse wegen kan je hem tegenkomen in een flitsende witte Mercedes AMG. Gert maakt regelmatig uitstapjes met de AMG Vriendenclub. Wat wij het fijnst vinden van Gert is dat hij ontzettend bescheiden is, terwijl hij toch één van de grootste experts op het gebied van flight simulation in Nederland is. Gert combineert zijn opleiding in mechanica en elektronica met een bak aan ervaring en een goede dosis humor.

Hans Gouwenberg

Hans is de nestor van het gezelschap. Hans is eigenaar van HUMS CS in Haarlem. Hums staat voor 'Helpt U Met Service' en CS staat voor 'Computer Service'. Het is maar dat u het weet... Hans is officieel 'Microsoft Certified System Engineer' (MCSE) en hij verzorgt met zijn bedrijf het onderhoud en reparaties aan PC's en netwerken van particulieren en bedrijven in Haarlem en omstreken. Hans heeft net als Wim jarenlang gevlogen met een PPL ( Private Pilot License ) op eenmotorige vliegtuigen. Hans heeft de 7 PC's van vluchtsimulator geheel van scratch gebouwd. Zie onder Tab Techniek: Pc's en Netwerk. We zijn allemaal een beetje jaloers op Hans, want hij is de enige die als passagier ooit een vlucht in de Concorde heeft mogen maken. 

Ronald Bleeker

Ronald is een echte vliegtuigspotter. Hij vliegt gerust voor een weekend naar Hong Kong om alleen op het vliegveld door te brengen en op vakantie in Sint Maarten neemt hij een appartement vlak naast de startbaan....Ronald werkt voor Airtrade, het ex-bedrijf van Wim. Hij is geen IT'er in de zin van het woord, maar hij werkt als verbindende kracht tussen klanten, directie en de IT-afdeling. Je hoeft hem niets wijs te maken over computers, maar zijn kracht ligt vooral op het vlak waar hardware en software bij elkaar komen. Ronald is onze 'FS specialist'. Hij weet alles van sceneries, weer- en traffic programma's en is een kei in het tweaken en tunen van de hele boel. 

Dennis Kortekaas

Dennis is het jongste lid van onze club. Helaas zien wij hem de laatste tijd wat minder vaak, maar dat is ook een beetje onze eigen schuld...Dat zit zo: Dennis woonde toevallig in dezelfde straat als Wim en hij had via de dorps tamtam gehoord dat Wim bezig was met een 737 simulator. Wim had Dennis al eens opgezocht in Phoenix, Arizona, waar Dennis bezig was met zijn vliegopleiding. Samen hebben ze toen nog een mooi vluchtje gemaakt boven het prachtige berglandschap. Lang verhaal kort, Dennis had op een gegeven moment zijn Airline Transport Pilot License (ATPL), maar, zoals zovele jonge piloten, geen werk en wel een studieschuld van anderhalve ton. Dennis had inmiddels ook zijn B737 typerating behaald bij Air Baltic. De deal was snel gemaakt: Dennis kreeg de sleutel van de simulator van Wim en hij mocht zoveel trainen als hij maar wilde. In ruil zou Dennis Wim B737 les geven en zo geschiedde. Mede dankzij de vele training uurtjes op de 737 van vluchtsimulator.nl heeft Dennis nu een baan als First Offcicer bij Air Baltic en is Wim helemaal los op de 737! Deze foto is genomen door onze spotter Ronald Bleeker na een landing van Dennis op de polderbaan.

CO2 Vrij Vliegen!

Een simulator produceert natuurlijk geen uitlaatgassen. Dat is mooi meegenomen. Maar we gebuiken wel veel electriciteit voor de beamers, de computers en de simulator zelf. Het goede nieuws is dat die electriciteit volledig door de zon wordt geproduceerd. We hebben de beschikking over maar liefst 96 zonnepanelen, waardoor u 100 % CO2 vrij vliegt! Kortom, u hoeft zich bij ons niet bezwaard te voelen. Genieten maar!